Rozpoczynamy realizację programu profilaktycznego „Zachowaj trzeźwy umysł” , którego hasłem przewodnim jest –„W poszukiwaniu szczęścia”.
Głównymi celami programu są:
*wyzwalanie pozytywnych emocji, czyli niwelowanie szkód psychicznych związanych z ograniczeniami nałożonymi w związku z pandemią;
*budowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, które powodują ryzyko pojawienia się zachowań agresywnych;
*nabywanie umiejętności budowania poczucia własnej wartości u dzieci i młodzieży;
*ograniczenie podejmowania u dzieci i młodzieży zachowań ryzykownych będących wynikiem izolacji społecznej.
Na poziomie klas 1 – 3 program koncentruje się na uświadomieniu uczniom ich własnych emocji i tego, że każdy człowiek dąży do szczęścia.
W przypadku klas 4 – 6 zadania koncentrują uwagę
uczniów na bazie, jaką daje dom
i pozytywne więzi rodzinne ułatwiające zwłaszcza w czasie pandemii poszukiwanie
i dążenie do szczęścia.
Dla klas 7 i 8 będzie to dialog związany z poczuciem własnej wartości i pozytywnymi działaniami, co też ułatwia dążenie do celu.
J. Starzak


